fredag 2. mai 2008

Panter

Panter er født 5/8-2000. Kjøpte Panter av Trond Ørslien 2007, han hadde da gått i spannet til Trond i mange år, han hadde da i hovedsak gått langt bak i spannet.
Fant ut at han fungerte kjempe fint som lederhund etter at jeg begynte å kjøre med han, han går nå også kjempe bra usporet.
Panter er det man kan kalle en kosebamse, han er snill som dagen er lang, men en veldig følsom hund. Han kan være veldig usikker når det står mange folk rundt han på start, har mest lyst til å legge seg inn i bilen igjen, men når vi kommer ut i spore for oss selv tar han ansvar å spiller på lag med meg og hundene. Når vi kjører usporet jobber han best alene som lederhund, men går best og fortest med Ria ved sin side på oppkjørt løype.
Han er veldig glad når jeg er glad, men merker han at jeg har en dårlig dag eller er sliten, da har han lett for å terge meg med å ikke gjøre det jeg vil, har merket det flere ganger, da må jeg ta meg selv i nakken å ta meg sammen, da fungerer alt som det skal igjen.
Jeg elsker den hunden og han elsker meg.

Panter sin stamtavle finner du HER

Ingen kommentarer: